
Predstavljamo glavne tehnološke trendove koji će uticati na učenje na radnom mestu u bliskoj budućnosti.
1. Mikroučenje
Mikroučenje je sve popularniji način učenja, u svim starosnim grupama. U školama i putem eLearning kurseva, moduli mikroučenja daju korisnicima priliku da nauče potrebnu količinu korisnih informacija o određenoj temi. Ovakav način učenja jeste i dobar uvod ako želite da naknadno još više „uronite“ u datu temu.
U poslovnom okruženju, mikroučenje pruža profesionalcima potrebno znanje baš u datom trenutku kada im je i potrebno. Na taj način štedi se vreme čime se brže i vraća investicija. U sadašnjem užurbanom poslovnom okruženju, ljudi imaju sve manje vremena za obavljanje posla, a samim tim i još manje vremena za obuku. Upotreba mikroučenja u kontekstu rešavanja tekućih problema može osposobiti zaposlene da vladaju veštinama koje su im potrebne u datom trenutku, pomažući im da rade svoj posao još efikasnije.
2. Video moduli
Slično kao i mikroučenje, neki mikro-moduli mogu biti isporučeni na ovaj način. Video je sve popularniji način za sprovođenje online kurseva. Oni mogu biti najrazličitijih tema i namenjeni najrazličitijim ciljnim grupama. „Razbijte“ kurseve u video-segmente, koji će uputiti korisnike da koriste i druge izvore ili online-sesije.
3. Modularni kratki e-kursevi
Onima koji koriste ovakve kurseve omogućen je pristup velikoj količini sadržaja – od tradicionalnih resursa do podkastova, video materijala, blogova i webinara. Veliki je izazov snaći se u svemu tome i napraviti najbolji odabir ovih materijala kako bi bili dostupni, prilagođenim potrebama određenog kursa i relevantnim za namenjenu ciljnu grupu.
Stvaranje modularnih online resursa trebalo bi znatno da olakša ovaj zadatak. Na ovakav način kursevi mogu lakše da se usmere ka pravim potrebama novih korisnika, u zavisnosti od novih saznanja, ili, u krajnjem slučaju, zakonskih regulativa.
4. Pažljivo odabrane nijanse
Nemaju svi iste potrebe za učenjem. Nije isto da li ste đak, student, zaposlen ili, jednostavno, imate potrebu za samoedukacijom, nevezano za školsku spremu. Sada, zahvaljujući napretku u digitalnoj tehnologiji, možemo da kreiramo odgovarajuća rešenja za učenje, koja pružaju svestrane i modularne puteve u zavisnosti od potreba i sposobnosti različitih korisnika. Baš kao što i predavači i provajderi kursa mogu da modifikuju i prilagode ponuđene materijale različitih konzumentima. Sada više nema potrebe za „uniformnim“ pristupom učenju i određenoj tematici.
5. Sistemi za upravljanje učenjem (LMS)
Sistemi za upravljanje učenjem (LMS) najpraktičniji su i najkorisniji način praćenja rada polaznika kursa i autora. Škole, fakulteti, pa čak i zaposleni troše više na ove sisteme, a očekuje se da će tržište ovih sistema u SAD do 2023. godine biti vredno čak 22 milijarde dolara.
6. Praktični virtualni moduli
Zahvaljujući razvoju tehnologije, isporuka praktičnih kurseva, dostupna je svima. S prenosnim i mobilnim uređajima, „proširenim“ i „virtuelnim“ realnostima, korisnici kurseva mogu biti obučeni u najrazličitijim sferama i stepenima znanja, svemu, od toga kako se prave najjednostavniji ručni radovi, do proizvodnje najsavršenijih biotehnoloških komponenti. Teorija i praksa mogu se stopiti u zajednički modul, dostupan u formi e-kursa. Tako će sam proces učenja biti lakši i isplativiji, kako za one koji organizuju kurs, isporučuju ga ili su njegovi korisnici.
7. Zajednice
Oni koji uče „online“, društveniji su nego ikada ranije. Pre desetak godina, Facebook je bio primarni društveni kanal koji su koristili mnogi studenti. Sada mlađe generacije više vole brojne aplikacije i koriste ih za sticanje saznanja, često i bez uključivanja škole u proces učenja. Pri školama, fakultetima i radnim organizacije oformljene su zajednice koje podržavaju ovakav vid učenja i ohrabruju nove korisnike da se usmere u tom cilju.