E-Learning budućnost: Sadržaj zasnovan na igrama

Kada govorimo o digitalnom učenju, angažovanje publike jeste jedan od najvažnijih faktora za obezbeđivanje uspešnog prenosa znanja. Kada je instruktor uklonjen iz učenja, odgovornost za privlačenje pažnje učenika pada na sadržaj. E-learning kursevi koriste različite tipove medijskih elemenata za prenos znanja, kao što su animacije, video i audio snimci i infografika.

Međutim, ove konvencionalne metode prenošenja znanja imaju jedan ograničavajući segment: one nude samo jednosmernu razmenu informacija. Ovi načini učenja ne dozvoljavaju korisnicima da dele svoj doprinos ili „komuniciraju“ s sadržajem.

U učenju zasnovanom na igri, sadržaj za učenje utkan je u samu igru. Igre promovišu zabavu, samopoštovanje i socijalnu interakciju. Korisnici mogu da istražuju, rešavaju probleme, prave strategiju, maštaju i, naravno… pobede.

Sadržaj zasnovan na igri zasniva se na principu spoznaje da je znanje nerazdvojno od rada. Korisnici primenjuju svoje znanje dok uče umesto da ga prvo uopšteno dobiju, a primjenjuju ga kasnije. Zaposleni koji uče kroz ovaj pristup duže „zadržavaju“ naučeno, jer su aktivno otkrili sadržaj umesto da su ga pasivno naučili.

Evo nekoliko najvažnijih trendova koji svedoče o tome da je sadržaj zasnovan na igri – budućnost e-učenja!

Smena generacija

„Milenijumska“ generacija predstavlja veliki deo baze zaposlenih u mnogim svetskim kompanijama. Za ovu generaciju, tehnologija jeste produžetak njihovog identiteta i veliki deo njihovih života, tako da učenje putem tradicionalnih vrsta sadržaja može da bude ograničavajući faktor. Na primer, baš kao što je korištenje PowerPoint prezentacija kao oblika digitalnog učenja smanjeno s pojavom e-learning kurseva.

Ne-interaktivne digitalne metode učenja biće manje popularne od sadržaja zasnovanih na igri. Činjenica da pripadnici „milenijumske generacije“ imaju tendenciju da budu takmičarski nastrojeni takođe doprinosi efikasnosti učenja zasnovanog na igri.

Usavršavanje mobilnih uređaja

S obzirom da procesori postaju moćniji, ekrani osetljiviji na dodir, a internet sve brži, sve su dostupniji i mobilni uređaji koji sve to i omogućavaju. Jednostavno, takvi mobilni uređaji mogu da pokreću i igre „namenjene učenju“ koje su grafički zahtevnije, što doprinosi još većoj raznovrsnosti „materijala“ za učenje…

Povećana važnost socijalnog učenja

Čak i s konvencionalnim metodama učenja, društveni faktor ima veliku ulogu u motivaciji učenika. Kada korisnicima pružite slobodu da komuniciraju sa svojim kolegama, efektivno ih držite angažovanim čak i nakon završetka kursa. Isti je slučaj i s sadržajem za učenje zasnovanim na igrama, a umrežene platforme predstavljaju „ekstra-dodatak“. Inspirisani ovim trendom „društvenog“ igranja, menadžeri digitalnog učenja nastojaće da osmisle igre koje zahtevaju timski rad, koordinaciju, interakciju i saradnju među korisnicima.

Pojava „proširene stvarnosti“

„Proširena realnost“ (AR) ubrzano napreduje. Programeri su bili u mogućnosti da stvore vrlo realistične simulacije za različite scenarije. Kombinujući AR s uređajima za praćenje pokreta, programeri mogu da dodati veliku interaktivnost svom virtuelnom svetu.

Slično tome, e-learning programeri mogu da kreiraju AR-bazirane igre za mobilne uređaje. Bilo da se radi o simulacijama za upravljanje komplikovanim mašinama, virtuelnoj šetnji kroz fabriku ili pravljenju scenarija za slučaj vanredne situacije, AR igre mogu da pruže iskustvo iz prve ruke brojnih različitih subjekata .

Merenje uspeha e-učenja

Do sada, način za merenje uspeha programa e-učenja bio je da se korisnicima postavljaju pitanja i procenjuju njihovi odgovori. Međutim, s učenjem zasnovanim na igri, sada će sve biti mnogo lakše. Koristeći napredne tehnike za praćenje, programeri e-učenja sada mogu da mere angažman i performanse na osnovu nekoliko parametara, kao što su, na primer, ukupno vreme provedeno u igri, napravljene greške, tempo napretka, postignuti bodovi i zarađeni bonusi. Na ovaj način možete precizno da odredite komponentu igre koja je odgovorna za promenu ponašanja. Kako direktna i indirektna merenja postaju sofisticiranija, učenje zasnovano na igri uskoro će postati primarni model za prenos znanja, koji će imati prednost u odnosu na njenu sadašnju favorizirajuću strukturu „zabave“.

Zato, kada sledeći put vidite da neko voli da se igra na poslu…

Pošalji komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *