
Slobodni smo da vam predložimo nekoliko načina kako da još više motivišete zaposlene u vašoj kompaniji.
1. Uvek obaveštavajte zaposlene o planovima kompanije
Ako to ne radite, verovatno će doći do manjka motivacije kod zaposlenih, Ako ih redovno obaveštavate o planovima kompanije u vezi s aktuelnim, ali i novim poslovima, zaposleni će se osetiti kao važan deo u firmi, tako da neće morati ni da brinu o ostalim stvarima nevezano za konkretno im dodeljene poslovne zadatke.
Budite otvoreni sa svojim zaposlenim. Objasnite im ciljeve i strategije kompanije i kako planirate da ih ostvarite i upozorite ih na bilo kakve probleme s kojima se kompanija može suočiti. Ne morate im dati potpuni pristup ili osigurati potpunu transparentnost u vašim tajnim poslovnim planovima. Samo ih obaveštavajte o stvarima koje će uskoro morati da reše. Na primer, trebalo bi unapred da sa njima razgovarate o budućim projektima kompanije i rokovima, umesto da ih obavestite o njima u poslednjem trenutku.
Ako je moguće, pokušajte da ih uključite u proces donošenja odluka – bar za stvari koje će direktno uticati na njih. Tretiranje vaših radnika kao bitnog dela kompanije, i pokazivanje da je njihovo mišljenje dragoceno, čini čuda za motivisanje zaposlenih na radnom mestu.
2. Pitajte ih za konkretnu motivaciju
Znate šta će zaista motivisati vaše zaposlene? Ne? Zašto ih onda ne pitate?
Svaka od njih može doživljavati motivaciju na poseban način, ali ako sakupite sve odgovore na jedno mesto, imaćete jasniju sliku o tome šta će najkonkretnije motivisati zaposlene u vašoj kompaniji.
Mehanizam prikupljanja povratnih informacija je lak – možete napraviti anonimnu anketu, ili, jednostavno, direktno razgovarati sa zaposlenim. Ono što je najbitnije jeste da – popravite stvari ako nešto nije dovoljno dobro urađeno po pitanju motivacije zaposlenih! Mnoge kompanije prikupljaju povratne informacije od zaposlenih, a ništa konkretno s tim ne urade. Ne budite poput njih. Naravno, ne morate da popravljate baš sve na šta se zapoleni žale. Ali, trebalo bi da obratite veću pažnju ako dobijeni odgovori baš „bodu oči“. Ponekad se tajna motivisanja zaposlenih na radnom mestu jednostavno nalazi u uklanjanju stvari koje ih demotivišu.
3. Iskoristite „gejmifikaciju“
Odrasli su, često, poput dece. Ili, bolje rečeno, u svima nama se krije unutrašnje dete, koje još uvek voli da se povremeno igra. „Gejmifikacija“ koristi ove strasti da nas natera da radimo stvari i stvaramo nove navike. Dodavanje elemenata „gejmifikacije“ na radnom mestu pokazalo se da čini čuda. Istraživanja sprovedena u SAD pokazala su da „gejmifikacija“ u radnom prostoru čini da se zaposleni osećaju produktivnije (87%), više angažovani (84%), i srećniji (82%).
Postoji mnogo načina na koje možete iskoristiti „gejmifikaciju na radnom mestu“. Na primer, možete zaposlenima dodeljivati bodove za brzo ispunjenje postavljenih zadataka ili rokova. A, takođe, možete iskoristiti „gejmifikacione“ funkcije kako bi obuka zaposlenih bila privlačnija ili čak i zabavnija. Iznenadili biste se koliko efikasne mogu biti ovakve šeme za motivisanje zaposlenih na radnom mestu.
4. Obučavajte svoje zaposlene
Ako ne znaju kako da konkretno najbolje obave svoj posao, zaposleni mogu izgubiti motivaciju. Isto se odnosi i na to ako im nije predočeno kako mogu da napreduju u karijeri. Osposobljavanje zaposlenih, na sreću, može pomoći u oba slučaja. Ako već nemate program obuke za zaposlene, trebalo bi da ga odmah napravite. Pomoću moderne online platforme za obuku zaposlenih, možete izgraditi efikasan kurs obuke osoblja, i rasporediti ga širom odeljenja vaše kompanije u toku samo jednog dana. Koristite softver za obuku novozaposlenih, a podučite već zaposlene novim veštinama, čime ćete dati onim s „dužim stažom“ osećaj da unapređuju svoje „liderske veštine“ potrebne da unaprede svoje karijere.
5. Preduzemiti korake u stvaranju boljeg radnog okruženja
Odlični uslovi rada učiniće čuda u podizanju nivoa motivacije vaših zaposlenih i učiniti da se raduju svakodnevnom dolasku na posao. Najveće svetske kompanije itekako vode računa o ovome, i uložile su stotine miliona dolara, u „fancy“ uređenje svog radnog prostora.
Srećom, ne morate da imate milione, da bi poboljšali izgled svojih kancelarija. Ako razumete šta je ono što čini zaposlene srećnim i motivisanim na poslu, možete postići velike rezultate i s veoma skromnim iznosima novca. Na primer, postavite lepe aparate za kafu u vašu poslovnu kuhinju, ponudite besplatne sokove i slatkiše, postavite sto za stoni tenis… Takođe, nadogradite računare i monitore zaposlenih, i dopustite im da se ležernije oblače.
Tek u slučaju da imate veći budžet na raspolaganju, investirajte u luksuznije kancelarije, napravite salon za zaposlene, a možete čak i da zaposlite pravog „šefa kuhinje“ (kao što to, recimo, ima „Google„)…
Sad kad pročitate sve ovo – šta čekate?