Kako da najbolje uskladite korporativni trening s predviđenim budžetom

Ovo može biti prilično težak zadatak. Zato je potrebno pažljivo planiranje i razumevanje vrednosti obuke u odnosu na uložena sredstva.

Nudimo vam neke savete koji vam mogu pomoći…

1. Izradite svoj budžet

Prva stvar koju treba uzeti u obzir jeste koliko novca možete da potrošite na vaš korporativni program obuke. Vodite računa o ciljevima i ključnim rizicima unutar vaše kompanije. Ako su troškovi veliki, onda se izlažete problemima ukoliko se trening ne pokaže odgovarajućim. Počnite s razmatranjem minimalnih uslova da biste dobili željene rezultate, osiguravši se da će ih budžet pokriti na odgovarajući način. Tek onda nastavite dalje.

Trebalo bi uzeti u obzir i da li će doći do potpunog povratka investicije od strane zaposlenih kada se njihova obuka završi. Dobro obučeni zaposleni imaće bolje rezultate i dugoročno će mnogo više koristiti kompaniji.

Jednom, kada ste spoznali šta vam je potrebno za dobru obuku, valjalo bi predvideti i koliko će ona da košta.

Razmislite kako biste mogli da iskoristite svoje postojeće zaposlene, na novim poslovima. U svakoj organizacija postoje oni oji su spremni da se prihvate novog „poslovnog izazova“ i koji, jednostavno, bolje znaju „srž“ kompanije nego ljudi sa strane. Upotrebite njihovo znanje i volju da biste napravili nove digitalne materijele koji su fokusirani na specifična organizaciona pitanja.

2. Targetirajte ciljne grupe

Pre nego što pristupite pravljenju programa obuke, potrebno je da tačno znate ko je – ciljna grupa! Vodite računa o problemima s kojma se vaši zaposleni svakodnevnu susreću i usmerite svoje resurse na njihovo rešavanje.

Fokusirajući se na obezbeđivanje resursa koji su direktno relevantni za njihov posao, izbegavajte trošenje novca na rešavanje pitanja i problema koji se, verovatno, nikada neće ni postaviti u praksi.

Vaša obuka treba da zaposlenima bude potpuno jasna – koja su očekivanja, standardi, i lične i profesionalne obaveza. Predvidite s kojim će se scenarijima zaposleni zaista susresti u novoj ulozi i približite im datu problematiku najbolje što možete…

Kada odlučujete šta su ciljevi obuke, potrebno je da navedete rezultate koje želite da dobijete. Oni treba da budu relevantni i usmerene na uloge i zadatke koje zaposleni obavljaju. „Sveobuhvatni modul“ može imati ograničenu relevantnost za određene ljude. Umesto toga, „izvucite“ zaista relevantne oblasti i usmerite ljude da najviše rade u njima.

Bez obzira na pristup ili budžet, vaši napori neće uroditi plodom ako obuka nema efekta. Ako se zaposleni ne prepoznaju u njoj, i obuka na njih ne ostavi utisak, može doći do velikih problema po vaš budžet. „Niska angažovanost“ i „nedostatak interesa“ onih koji je slušaju, povećavaju verovatnoću da će izložene važne informacije biti propuštene ili zanemarene.

3. Kreirajte vlastite resurse

Generički kursevi su skupi i ne pružaju sadržaj u stopostotnom kontekstu potrebnom vašoj organizaciji. Umesto toga, razmislite o kreiranju vlastitih digitalnih resursa. Koristeći postojeće informacije od zaposlenih, logično je da će svi mnogo lakše koristiti i materijale za obuku koji su relevantni za njihov posao.

Digitalni resursi se, takođe, brzo i lako ažuriraju, što je od vitalnog značaja za odgovarajuću obuku. Propisi se često menjaju, pa može biti prilično problema ako nekome dostavite zastarele informacije.

Vaši resursi će, na ovaj način, biti lako dostupni, bez obzira na lokacije vaših zaposlenih, tako da minimizirate potrebu za specifičnim hardverom, vremenskim ograničenjima i troškovima sprovođenja obuke u prostoriji predviđenoj za učionicu ili kupovinom novog digitalnog sadržaja.

4. Koristite tehnologiju

Nemojte se ustručavati da na ovaj način sebi olakšate život. Sve više ljudi traži odgovore na postavljena pitanja – na svojim digitalnim aparatima. Zato je važno da primena tehnologija bude važan faktor u implementacije nove obuke zaposlenim.

Kada su vaši materijali za obuku prilagođeni za korišćenje na različitim uređajima, kao i na internetu, to ograničava potrebu za kupovinom određenih vrsta računara ili softvera. Takođe omogućava vašim zaposlenima da imaju neprekidni pristup obuci, uključujući i osećaj „spokojnosti“ da svi dobijaju iste ažurirane informacije u bilo kom trenutku.

Učenje „u pokretu“ postaje sve poželjnije na radnom mestu. Vodite računa o ovome kada pravite budžet obuke, jer ćete tako prilično uštedeti na budućim investicionim troškovima. Jer, pored novca, odabrani model treba da vam uštedeti i vreme (zato se, uostalom, i kaže – „Vreme je novac„)…

Pošalji komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *