Kako da napravite eksplozivan kurs

Predstavljamo vam 10 najvažnijih stvari o kojima treba da vodite računa ako pravite kurs kojim želite da privučete pažnju najširih krugova korisnika. Možete to nazvati i željom da se postigne što veći "clickability", ali, hej... nemojmo da se zavaravamo - dobar kurs mora da zainteresuje na "prvu loptu"!

1. Počnite udarnički
Nikada ne dobijate drugu šansu da napravite prvi utisak. Od starta zaintrigirajte buduće korisnike. Počnite najboljom šalom, iznošenjem impresivne činjenice ili odgovarajućom anegdotom. Kako kod da počnete, uradite to "eksplozivno".

Vaše prvo poglavlje ima veliki uticaj na to kako će korisnici da prihvate ceo kurs. Početak određuje ton i tempo. Nemojte trošiti svoje prve stranice na dosadan uvod ili na sažeti pregled ostatka kursa - za to služi "sadržaj". Umesto toga, pokušajte da uzbudite korisnike u vezi toga šta će sve otkriti tokom savladavanje kursa i ubedite ih u njegovu praktičnu vrednost.

2. Obuči, ne popuj
Da biste znali kako da poboljšate sadržaj obuke, prvo morate da razumete njegovu ciljnu publiku i svrhu. Na primer, dok je akademska obuka usmerena na pružanje dubokog razumevanja predmeta, preduzetnička obuka prvenstveno je namenjena ispunjavanju ciljeva kompanije. Vaš sadržaj trebalo bi da podržava ovu činjenicu, a ne da "odluta" van onoga što se od zaposlenih traži, a što je potrebno da bi oni valjano obavljali svoj posao (uvek možete da uputite na načine kojim oni koji žele mogu da se dodatno edukuju).

3. Ispričajte priču
Svako voli da čuje dobru priču. Priče nas pokreću, pomažu nam da se povežemo, pokazuju nam različite perspektive, pa čak i izazivaju pozitivne neurohemijske promene u našem mozgu. Primenite snagu pripovedanja na vaš kurs, jer ćete se tako lakše "zbližiti" sa korisnicima, a i učiniti da se oni dodatno angažuju.

Dajte svom sadržaju obuke narativni oblik. Drugim rečima, neka vaš kurs ima uvod, razradu i zaključak. Da biste shvatili principe kako treba da radite, pogledajte strukturu dokumentarnih filmova. Ne oklevajte da u kurs uključiti istinite priče i anegdote relevantne za vašu temu. Korišćeni kao primeri, oni će pomoći da se data lekcija lakše shvati i mnogo duže pamti.

4. Budite kratki
Kada smo vam savetovali da "ispričate priču" u našem prethodnom savetu, mislili smo na kratku priču - ne na epsku sagu. "Manje" je "više". Svedite sadžaj na osnovni. Antoan de Sent Egziperi, čuveni pisac "Malog princa", govorio je -  "Savršenstvo se postiže, ne kada nema više šta da se doda, već kada nema više šta da se oduzme".

5. Izostavite nepotrebne reči i fraze
Ne postoji mnogo stvari koje su dosadnije od predugog teksta ispunjenog nepotrebnim rečima. Vodite računa da izbegnete poštapalice kao što što su "to", "vrlo", "samo", "gotovo", "u osnovi", "istinski", "zapravo"... koje nemaju nikakav "doprinos" u onome što kažete, i samo usporavaju čitaoce. Izbegavajte i uobičajene idiome i klišee. I oni mogu biti itekako zamorni. Pokušajte da smislite originalan način da kažete ono na šta ste prvo pomislili. Napravite redakturu kursa nekoliko puta, dok ne budete sigurni da ste eliminisali sve takve "otežavajuće okolnosti". Kada ste u nedoumici, držite se osnovnih glagola i imenica, i izbegavajte kvalifikacije i fraze koje nisu bitne za ono što želite da saopštite.

6. Proučavajte kako da dobro pišete
Vežbajte stalno i neprekidno se edukujte. Proučavajte strukture i stil pisanja onih koji slove za "magove" pisane reči, bilo da je reč o "beletristici" ili priznatim autorima na drugim poljima (recimo kod autora kurseva s najpoznatijih univerziteta).

7. Proučite video i multimediju
Mnogo korporativnih videozapisa koji se koriste za obuku, zapravo, sačinjeni su od snimka samo jedne osobe, eventualno uz upotrebu pratećih besplatnih fotografijama s interneta ili animiranim naslovima-titlovima. Ali, tako ne mora da bude. Internet je prepun odličnih resursa za poboljšanje vaših video i multimedijalnih veština, a većina njih je - besplatna.

Ne ograničavajte se na sadržaj koji se odnosi isključivo i "pravolinijski" na sadržaj kursa. Neka do izražaja dođe vaša mašta. Ali, ne preterujte...

8. Investirajte u kvalitetnu opremu
Većina videa za obuku ima ono što industrija naziva "niske proizvodne vrednosti". Vaši video materijali i multimedijalni sadržaji mogu da izgledaju i zvuče profesionalno i u razumnom budžetu ako - znate šta radite i imate pravu opremu!

Dobar zvuk u vašim video zapisima veoma je važan. Video-kurs u kom ne možete da čujete predavača - ravan je katastrofi. Investirajte u nekoliko dobrih mikrofona. Čak i u najtišim kancelarijama, ugrađeni mikrofon laptopa ili jeftin mikrofon za telekonferenciju i dalje će imati smetnje. Ako vam to dopušta budžet, investirajte u eksterni audio snimač. To će vam omogućiti da pozicionirate mikrofon bliže onom ko govori i omogući će mnogo bolji zvuk nego da ga direktno povežete s audio ulazom na kameri ili fotoaparatu.

Vodite računa o tome koliko često snimate neki ovakav sadržaj. Ako to ne radite u tempu koji će opravdati investiciju, opremu možete i da iznajmite!

9. Saznajte više o upotrebi dostupnih alata
Kao piscu sadržaja, sada vam je na raspolaganju  mnogo naprednih alata. Naučite kako da ih efikasno koristite, jer će to vaš posao mnogo olakšati. Naravno, najvažnije jeste da Microsoft Word, držite "u malom prstu".

10. Angažujte i druge "pomagače"
Ostavite se sujete! Potražite pomoć "s strane", jer ćete tako još više poboljšati kvalitet kursa koji nudite. Uvek postoji mogućnost da ste nešto prevideli u pisanju, tako da će njihova perspektiva i stručnost neizbežno uočiti nešto što ste propustili. Konsultujte se sa menadžerima i vođama timova, da biste potvrdili da vaš kurs postiže ciljeve obuke kompanije. Angažujte ih na vreme, još pre nego što počnete s stvaranjem sadržaja (na primer, da odobre vaš plan), a neposredno pre nego što dostavite svoj konačni nacrt.

Takođe, konsultujte se sa zaposlenima kojima je namenjen vaš kurs. Oni mogu da ukažu na stvari koje su zbunjujuće ili one koje bi želeli da nauče.

S jedne strane, ne biste trebalo da budete preterano defanzivni u odnosu na ono što ste stvorili, ali budite spremni da uključite sugestije trećih strana kada imaju smisla. S druge strane, treba da imate konačnu reč i čvrsto odbacite predložene izmene koje, po vašem mišljenju, neće služiti za poboljšanje kursa. Zato je potrebno da uspostavite "suptilnu ravnotežu"...

Pošalji komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *