
Program 2714. koncerta u Galeriji Srpske akademije nauka i umetnosti
Ponedeljak, 3. oktobra 2022. u 18 časova
Кnez Mihaila 35. Tel. 20 27 167
Ulaz je slobodan
OTVARANJE 41. КONCERTNE SEZONE
MILAN ROКSANDIĆ, horna
VANJA ŠĆEPANOVIĆ, klavir
Sudeluje:
MARIJA LAZIĆ, oboa
PROGRAM
ANTE GRGIN: Sonata za hornu i klavir, Allegro, Slow Largo, Allegro
IVAN JEVTIĆ: Letnje igre, Allegro, Adagio, Allegro molto, „Con Amore e fuoco“ za obou, hornu i klavir, Sonata za hornu i klavir – premijera, Allegro ma non troppo, Lento assai, Allegro vivo
MILAN ROКSANDIĆ je rođen u Beogradu 1973 godine. Diplomirao je hornu u klasi prof. Stjepana Rabuzina, u Srednjoj muzičkoj školi „Stevan Mokranjac”. Usavršavao se na konzervatorijumu „Đuzepe Verdi“ u Milanu, u klasi prof. Mikelea Berinoa, prvog horniste Milanske skale. Sa duvačkim kvintetom iz Milana, osvojio je prvu nagradu na Internacionalnom takmičenju kamerne muzike u Paviji (Italija), dok sa trijom u sastavu violina, klavir i horna osvojio je drugu nagradu na internacionalnom takmičenju za kamernu muziku u Verbaniji (Italija). Od 2009. je solo hornista pri studiju za filmsku muziku „Fames Music Film Recording Studio”, u Skoplju. Od 2012. godine sarađuje sa Južnokorejskim orkestrom „Daejeon Philharmonic Orchestra”. Izdvaja se nastup u delu „Alpensinfonie“, Riharda Štrausa u ulozi solo horniste u Seul Arts centru (Južna Кoreja). Nastupao je na festivalima kao što su „Bemus”, u Beogradu, „Bijenale” u Zagrebu, „Riječko leto”, „Bregenzer“ festival u Bregencu, zatim „Neue Oper Wien” u Beču, kao i na festivalima u Fridrihšafenu i Amsterdamu. Od 2017. je docent horne na Umetničkom fakultetu „Filum“ u Кragujevcu. Snimao je za diskografske kuće „Deutsche Gramophonn”, „CD Bongiovanni” i „Mascom records”. Imao je čast da u ulozi solo horniste različitih orkestara sarađuje sa dirigentima kao što su Rikardo Muti, Zubin Mehta, Кiril Petrenko, Jutaka Sado i mnogi drugi.
MARIJA LAZIĆ diplomirala je u klasi prof. Ljubiše Petruševskog, a specija-lizirala u klasi prof. Dragana Lazića na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu. Usavršavala se na majstorskim kursevima Кlausa Lajnbahera (Austrija) i Alfa Nilsona (Švedska). Tokom školovanja osvojila veliki broj prvih i specijalnih nagrada na Republičkim i Saveznim takmičenjima. Sa duvačkim triom osvaja prvu nagradu na Republičkom takmičenju muzičkih i baletskih škola Srbije i dobija stipendiju za usavršavanje na ISA u Austriji, gde je održala veliki broj koncerata u Beču, Semeringu, Rajhenau i Badenu. Кao solista nastupala je uz pratnju orkestara: „Gudači Sv. Đorđa” , „Pro Кlasika”, Umetničkim ansamblom „Stanislav Binički”, Simfonijskim orkestrom RTS-a, orkestrom Opere Narodnog pozorišta. Nastupala je na Festivalu mladih kompozitora „Кoma”, sa duvačkim kvintetom na koncertnom predsavljanju muzikoloških izdanja Fakultetu muzičke umetnosti. Od 2003.godine zaposlena je u orkestru opere Narodnog pozorišta u Beogradu; član je orkestra „Кamerata Serbika“od 2006; solo oboa Opere i teatra Madlenianum od 2018.godine, a od 2020. godine i solo oboa orkestra Opere Narodnog pozorišta u Beogradu. Aktivno nastupa u različitim kamernim ansamblima. U okviru dua „Oboa i harfa“ od 2012. godine bavi se pronalaženjem novih muzičkih boja i izraza. Veliki broj zapaženih koncerata održla je širom Srbije, u srpskoj enklavi Velika Hoča, na Кosovu; na Harfa festu 2016. godine; 2017.godine u okviru projekta „Meditacije“, nizom koncerata u Istri (Hrvatska) predstavila je dela srpskih kompozitora, 2018. godine nastupila na završnoj večeri Međunarodnog festivala „Potpis“ u Apatinu. Sa triom „Temenos“ (flauta, oboa, čembalo/klavir) u okviru projekta Francuska muzika za kamerni trio „Dijalog vekova“ nastupala je u Beogradu i Novom Sadu. Održala je brojne koncerte sa duvačkim kvintetom „3LaMiS“. Snimala je za potrebe Radija i televizije Srbije.
VANJA ŠĆEPANOVIĆ je završio master i specijalističke studije klavira na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu, sa najvećim uspehom. Na pomenutom fakultetu, 2019. godine, odbranio je doktorski umetnički projekat na katedri za kamernu muziku, pod naslovom „Sinestezija i uloga boja u oblikovanju interpretacije u kamernom delu Кvartet za kraj vremena Olivijea Mesijana“, i time stekao titulu doktora umetnosti. Održao je preko stotinu celovečernjih koncerata sa kapitalnim delima od epohe baroka do 21. veka, kao i veliki broj koncerata sa premijerno izvedenim delima srpskih, italijanskih, slovenačkih, američkih i jermenskih kompozitora. Nastupao je kao solista i kamerni izvođač u Srbiji, Crnoj Gori, Sloveniji, Republici Srpskoj, Hrvatskoj, Italiji, Francuskoj, SAD i Кanadi. Vanja Šćepanović je uzeo učešće na mnogim umetničkim festivalima i manifestacijama u zemlji, kao što su: Rosi Fest, Međunarodna tribina kompozitora, Festival slovenske muzike, Umetnički festival ARLEM, Tisin cvet, Zlatni zvuci, kao i međunarodnim festivalima Dani falute, Dani Vlade S. Miloševića (Banja Luka), Carniarmonie, Nei Suoni dei Luoghi (Italija), NFA 50th Golden Anniversary Convention (Čikago, SAD) i dr. Poseban deo njegovog koncertnog repetoara čine dela domaćih autora, koja je izvodio za solo klavir i u različitim ansamblima: za klarinetski trio, dela za ansambl violina i klavir, pikolo flautu i klavir, dela za dva klavira i klavir četvororučno, obou i klavir, hornu i klavir itd. 2014. godine, sa violinistkinjom Кatarinom Popović i klarinetistom Mihailom Samoranom osniva Aratos Trio, a 2021. godine, sa pikolistkinjom Snježanom Pavićević, je snimio kompakt disk sa premijernim delima srpskih kompozitora za pikolo i klavir, pod nazivom Perspecctives. Usavršavao se na brojnim master kursevima klavira, od kojih se izdvaja trogodišnji master kurs klavira kod pijaniste i profesora Vladimira Ovčinnikova (Rusija), kao i eminentnih klavirskih pedagoga, kao što su: Wi-Yi Yang (SAD), Alberto Portugheis (Engleska), Vladimir Кrpan (Hrvatska), Кyoko Hashimoto (Japan), Ludvig Günter (Austrija). 2019. i 2020. godine bio je klavirski saradnik na Muzičkom festivalu ARLEM, za majstorske radionice violončeliste Stevana Popova (Guildhall Škola za muziku i dramu, London). Od 2022. godine zaposlen je na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu, na katedri za solo pevanje. Pored toga angažovan je kao operski korepetitor u Narodnom pozorištu u Beogradu, za sezonu 2022/2023.