Sve više đaka u Škotskoj s mentalnim problemima

Najnovija istraživanja pokazuju da je tokom poslednjih šest godina u Škotskoj došlo do enormnog povećanja broja dece kojima je potrebna dodatna pomoć u savladavanju školskog gradiva. Udruženje "Scottish Children’s Services Coalition" (SCSC) saopštilo je da je, između 2012. i 2018. godine, taj broj porastao s 118.034 na 199.065, odnosno za čak 29 odsto. Još detaljnije, došlo je do povećanja od čak 101 odsto dece koja pate od autizma, i gotovo neverovatnog povećanja od 252 odsto dece s mentalnim problemima!

Smatra se da je jedan od glavnih razloga za ovakvo stanje to da se ovi poremećaji sada lakše uočavaju i prepoznaju, što ranije nije bio slučaj. A, da situacija bude još teža, u datom periodu došlo je do pada broja osposobljenih nastavnika za pomoć ovakvoj deci - od deset odsto. Istovremeno, zabeležen je i pad novca koji država izdvaja za pomoć u te svrhe - po osobi ranije 4,250 funti, a sada 3,400 funti godišnje.

Učitelji i nastavnici u Škotskoj nalaze se na prvoj liniji "borbe", kada je u pitanju uključivanje dece s ovakvim poremećajima u redovan školski program. Uprkos želji da pomognu, oni se često suočavaju s problemima koji nastaju ako takvoj deci žele da poklone dodatnu pažnju, jer onda donekle zanemaruju ostalu. Manjak "učiteljskog" vremena veoma je ozbiljan problem, s kojim nadležni još nisu uspeli da se izbore na odgovarajući način. U krajnjem slučaju, nije ni pošteno staviti nastavno osoblje pred izbor - kome pokloniti svoje vreme.

Mnogi kažu da su zacrtani ciljevi "integracije" dece s problemima vezanim za mentalno zdravlje - pohvalini - ali "ako ne možemo da priuštimo potreban nivo podrške, možda su specijalistički objekti efikasniji.". Kako postići pravu ravnotežu? U Škotskoj se trenutno vodi burna debata po ovom pitanju. Šta vi mislite?

Pošalji komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *